Kaliforniai kakukkmák (Eschscholzia californica)

Élőhelye: Egyesült Államokban Kalifornia, Oregon, Washington, Nevada, Arizona, Új-Mexico, emellett megtalálható Mexikóban is.

Kalifornia állam hivatalos virágja (state flower).

Gyakori kerti virágunk. A magot a "gazdaboltból" rendeltem. 

A magvetést áprilisban végeztem, szabadföldbe, illetve nagyméretű cserepekbe. A cserepekbe ültetett növények nem fejlődtek megfelelően, és gyorsan elpusztultak. Véleményem szerint ez a virág cserepes nevelésre nem alkalmas.

A szabadföldi növényeknél is elronthattam valamit,  mert csak pár hétig nyíltak, és gyorsan elszáradtak - annak ellenére, hogy öntöztem, és tápoztam őket, és az elnyílt virágokat is eltávolítottam.

A növény fejlődése:

Magonc 2022.05.30.-án

Magonc 2022.05.30.-án

Virágzás kezdete, 2022.06.11-én

Virágzás kezdete, 2022.06.11-én

Virágzás kezdete, 2022.06.11-én


A virágzás csúcspontja, 2022.06.28.


Vöröses-narancsos árnyalatú virág, 2022.07.31-én

A sárga virágú növények augusztusban kiszáradtak, a vöröses-narancs egyed viszont szeptemberig virágzott (sőt, ősszel új hajtásokat hozott, még október végén is zöldellt, bár virágot már nem hozott).

Az utolsó virágok egyike, 2022.09.23-án