Crocus serotinus

Élőhelye: az Ibériai - félsziget, és Észak-Afrika.

Gyűjteményi azonosító: CRM2.

Beszerzés: 2021 őszén, Molnár Pétertől.

A faj meghatározása kérdőjeles: serotinus, vagy serotinus ssp. salzmannii. A clusii alfaj a hagymája alapján kizárva, és a salzmannii tűnik valószínűnek.



2022-es virágzás:



Crocus serotinus /ssp. salzmannii, 2022.10.06.


Crocus serotinus/ ssp. salzmannii, 2022.10.06.

Virágzáskor levelet nem hozott.

Virágzás időtartama (első virág): 10.06-10.09. Tavaly 1 hétig virágzott, viszont akkor jóval hidegebb volt.

Október 7-én ugyanaz a hagyma egy második virágot is hozott:

Crocus serotinus/ ssp. salzmannii, 2022.10.07.


Átültetés: 2022 augusztus. A tavalyi 2 hagymából lett 6. Ültetés után alaposan belocsoltam, nekik most kezdődik a szezon.

Az átültetett hagymák:






2021-es virágzás:


Crocus serotinus/ ssp. salzmannii, 2021.10.12



Virágzás időtartama: 2021.10.12-10.19

Levelei a virágzáskor nem jelentek meg, kb egy hét múlva hajtottak ki. 

Az őszi virágzású krókuszok közül azokat, melyek már leveleket is hoztak, most intenzívebben locsolom. A tavaszi virágzású hagymásoknak kevesebb vizet adok, annyit, hogy ne száradjon ki a földjük.
A hagymás virágaim fölé fóliát feszítettem ki, amely csak felülről véd. Funkciója kizárólag a csapadékvédelem, nem szeretném, hogy az őszi, és téli esők sarassá áztassák a földjüket. Kicsit félek is a saját készítésű ültetőkosaraimtól, nehogy megálljon bennük a víz (bár számos lyukat fúrtam rájuk).

A fóliát egy tél végi szél letépte, nem tettem újat, gyönyörűen hajt minden. A mulcs butaság volt, elkezdtek sárgulni a levelek, időben leszedtem, azóta rendben vannak (2022.02.26)